Hamburgare på två vis

Eftersom jag dragit ner på kolhydraterna rejält blir det hamburgare utan bröd för mig. Kan ärligt säga att min "hamburgare" var den godaste jag någonsin ätit. Brödet är ju ändå bara bukfylla, innehållet är ju det goda!
Till det åt vi en god coleslaw.



Köttfärsbiffar (4 st)
400 gr nötfärs
1 gul lök
1 ägg
salt, peppar
Om man har hemma kan man sätta i lite ströbröd, men för att dra ner på kolhydraterna skippade vi det. Sätter man ströbröd kan man behöva lite vatten också.

Coleslaw
1/2 vitkål
1 morot
4 msk majonnäs
1 dl creme fraiche
salt, peppar
Riv vitkålen med osthyvel eller potatisskalare, banka den rivna kålen i en bunke med en stöt eller liknande, jag tog en del till hushållsassistenten som råka passa för ändamålet så låt fantasin flöda! Kålen blir saftigare om man bankar den. I med riven morot och resten av ingredienserna. Finns en uppsjö av recept på coleslaw med vinäger etc, men den här var riktigt god trots sin enkelhet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0