Virkade baby converse

Egentligen borde alla beskrivningar till baby converse komma med en varningstriangel med tillhörande varningstext.
Med detta sagt vill jag uppmärksamma eventuella virksugna att de inte är så lätta som de ser ut och det är nog bra om man i alla fall hållt i en virknål tidigare, eller besitter extrem envishet. Nu hoppas jag att inte någon blir avskräckt för jag menar bara att man inte ska följa mönstret så blint utan istället stanna upp och använda sitt förnuft, allra helst ha en mall att prova på allt eftersom. Man ska se mönstret mer som en riktlinje.

Man börjar med sulan, då virkar man en platta som man sen virkar runt i bakre virkbågen så att man får en kant (den som syns på bilden). Se till att plattan är tillräckligt lång och bred för barnets fot. Sen virkar man tå-delen, den virkar man bara fast i toppen och virkar resten lös och syr fast. I mönstret finns ingen plös men jag tycker det blir snyggare med plös. Den virkade jag helt lös och sydde fast till sist. Sidorna i färg är lite knepiga men stanna upp och se att de blir så som du vill så är det inget problem!

Skosnören köpte jag hos skomakaren men man kan också virka egna med luftmaskor.

 

Här finns en beskrivning, men om man googlar runt kan man se att det finns ungefär lika många beskrivningar som skor, säger en del om att det inte finns någon riktigt bra beskrivning. Säger därför igen: följ ditt förnuft, inte mönstret!

http://www.jarbo.se/i2/sites/jarbo/files/filer/beskrivningar_pdf/91034_low.pdf

 

 


Kommentarer
Postat av: Julia

Åh så sjukt söta!!

2011-11-09 @ 16:32:16
Postat av: Mirella

En kompis till mig som är lika pysslig som du undrade vad du har för mudd som sticker upp ur conversen eller om det är sockor som du satt dit? Jag tror hon kommer att försöka virka egna :)

2011-11-10 @ 21:27:55
Postat av: Katja

Det är sockor i :) Tyckte dom såg sötare ut med sockorna i och så såg man formen bättre.

2011-11-11 @ 04:47:30
Postat av: Lille

Va söta! Du är nog begåvad du ! <3

2011-11-11 @ 07:35:26
Postat av: Katja

Voi tack gulle-kusin :)

2011-11-11 @ 07:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0