Farsdag

Farsdag är på kommande om ni missat det, så här kommer därför första farsdagskortet i raden.
Det kommer också komma tips på farsdagsgåva och en liten annan sak om allt går vägen.





Nu syns texten väldigt dåligt eftersom den är skriven med en silverpenna som inte ville fastna på kort. I övrigt ett väldigt enkelt kort som man kan förändra och "pimpa" i all oändlighet så det passar just din pappa/morfar/farfar.

Basen är ett A5 (halvt A4) som jag klippt en ca 7 cm långt hack i kortsidan på och vikt ner kanterna som krage.
Slipsen har jag klippt ut och stansat hål i som jag sen trätt ett dubbelt garn igenom och dragit det genom ett litet hål bakom kragen och knutit på baksidan. Det gör slipsen rörlig och det tycker jag är lite skojigt. Slipsen kan man såklart limma fast också, eller strunta i och limma fast knappar istället. Har man ett lite större kort kan man ha en ficka också, i den kan man sticka ner en trisslott, en check på biltvätt eller nått annat roligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0