Vackra islyktor


Nu när graderna kryper neråt sakta men säkert börjar man kunna göra islyktor! Finns det nått enklare och finare?
Ännu finns det lite röda bär på grenarna så ut och plocka

Såhär gör du:
Koka vattnet och låt det svalna, det gör att isen blir klarare! Hade jag ingen aning om före jag läste det i en tidning.
Häll vattnet i en form och placera en mindre i mitten som hål för ljuset. För att få den mindre formen att hållas kan man tejpa tvärs över den stora formen.
Lägg i fina blad och kvistar och ställ i frysen eller utomhus om det är minusgrader tills vattnet är helt genomfruset. Spola snabbt varmt vatten på utsidan av formen tills de lossnar.



I den undre har de ställt frusna istappar att stå i formen. Så snyggt!


Kommentarer
Postat av: Mirella

Det där ska jag prova då jag kommer till nagu. Hoppas på minusgrader!!!

2011-12-07 @ 16:18:33
Postat av: Mirella

Måst ännu fråga.. visst kan man väl göra så också att man har lykta upp och ner så att ljuset inte slocknar..har för mig att vi brukar ha så..men är inte helt säker..

2011-12-07 @ 16:22:34
Postat av: Katja

Det går också bra! :)

2011-12-07 @ 18:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0