Pepparkakshus


Ska traditionsenligt göra ett pepparkakshus till svärföräldrarna. Degen är i kylen och jag funderar över hur det ska se ut. Hittade en jättebra sida på nätet som har många mönster, färdiga att skriva ut och klippa ut! Finns här: http://pepparkakshus.se/monster/

Ska bli två olika hus, vilka får ni se lite senare... :) En sak som jag aldrig gjort men fick tipset om på sidan jag nämnde tidigare är att dekorera före man sätter ihop delarna. Alltså i liggande ställning. Det är ju mycket lättare, vet inte varför jag inte tänkt på det förut!

Har ni bakat pepparkakshus än? Skulle bli jätteglad om ni ville länka till er blogg där ni har bild på det, eller om ni vill skicka en bild till min mail: [email protected]. Så sätter jag upp bilderna på min blogg och det finaste pepparkakshuset vinner såklart ett fint pris!

Såhär såg mitt ut förra året. Eller så inte.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0